11 December 2013

Unplanned.

Assalamualaikum ~

Unplanned outings definitely leads to unplanned occurings.

After I showered when I got back from a rainy ELC evening, I got a call from my mom ajak kuar makan. Standard la mama kalau ajak kuar makan mesti dekat bomba Alor Gajah tu je. Aku pun ye kan je la memandangkan tengah kopak, takde duit makan. Then tetibe Nana call out of the blue.

"Nid, nak gi Cheng tak?"

Tujuan nak pegi Cheng pasal nak makan McD. Hahahahahaha. Sumpah random gila diorang malam ni. I said to the girls that I'll meet them after dinner. So alkisahnya aku ingatkan diorang naik teksi sebab Nana dah cakap awal-awal. Rupanya diorang managed to sewa Viva sebijik. After my dad dropped me off dekat depan Tesco menghadap McD, aku terlihatkan Mira yang terjerit-jerit memanggil nama aku dari balcony.

Dengan hati penuh riang, aku naik la tingkat atas, enjoying the freedom kejap sebab dah almost tiga minggu terperangkap dalam UiTM dengan event bagai sume.

Wajiblah kan camwhore dulu.

Qila and Nana's meal. 

Aku beli McFlurry je. Saja nak mencuci mulut. Senanya kitorang plan nak amek gambar untuk assignment photography tapi tempat tak sesuai. Yang ada McD sebijik, Tesco sebijik. Ape je nak amek jadi subject matter? Last-last lepas jejak Tesco, kitorang plan nak pegi turun Alor Gajah kat Dataran Keris untuk shoot kat sana.

Di sinilah berlakunya perkara-perkara paling lawak pernah aku experience masa naik kereta. Masa first aku naik McD pun diorang dah tanya aku gas station mana sebab indicator dah blinking. Lepas dah cari Waze bagai kitorang teruskan perjalanan. Dekat je Petronas, dalam 0.2km je pun. Awal-awalnya biasalah kitorang gelak-gelak sebab Mira tak sure nak reverse pusing stereng kiri ke kanan. Lepas tu nak cari Petronas nye kena U-turn bagai, masa U-turn tu kitorang kasi kata-kata semangat sume ah. Dah sampai kat gas station, taktau pulak tempat isi minyak sebelah kiri ke kanan. Mira parking dah termasuk sangat. Nana pun keluar lah jadi JPJ instructor tak berbayar kat luar. Pun sama jugak hal stereng taktau nak pusing mana.

Lepas tu, dah cantik parking tu, tetibe berlakulah detik kecemasan sebab kitorang taktau Viva punya switch pembuka gas tank kat mana. Cari atas bawah kiri kanan tepi kerusi semua. Mira tertarik satu benda ni dekat dengan handbrake, tetibe bonet terbukak. Lepas tu cari punya cari dah tergelak sebab kelakar sangat. Siap argue nak tanya classmates lelaki, pastu sapa tah yang suggest kena marah. Malu seh tak reti isi minyak sume hahahahahahahahaha. Aku suruh diorang tanya mamat yang pump gas tapi sekor pun tak muncul. Last-last Mira tekan benda alah tadi tu ke bawah then gas tank pun terbukak. Hahahahahaha cibai masing-masing.

Driver sengal.

Dah tu isi minyak sume, tersedar pulak kereta tu bergerak ke depan ke belakang. Qila tanya lah kenapa. Aku pun perasan handbrake tak turun. Aduh, tragedi betul naik keta dengan orang baru dapat lesen P. Hahahaha. Tapi sume tu tak berapa kelakar compared to satu benda yang Mira lupa buat tapi aku tak boleh mention kat sini sebab telah diharamkan oleh drivernya sendiri atas alasan malu yang amat. Walaupun perkara tu amat merbahaya, tapi disebabkan benda tu macam benda paling bengong untuk lupa buat, kitorang gelak sampai sakit perut aku. I sh*t you not, tengah menaip ni pun aku tergelak sebab kelakar sangat.

So, sampailah kitorang ke Alor Gajah dan park sebelah Dataran Keris dan terus mulakan sesi photoshoot untuk kelas photography yang amat membosankan.


Suasana pun macam agak hening jugaklah sebab dah pukul 9 lebih, dekat pukul 10. Kejap je pun kitorang stay kat situ. Sebab dah lewat and curfew pukul 11.00.


Although sekejap, I think we got some pretty great shots especially this one that I took of Qila, using Sony Alpha 3000 with the help of Mira's phone torchlight. 

Basically, the most unplanned things always work out perfectly and without any problems. I'm really looking forward for more random moments like tonight in the future.

Selingan sebentar. KESAYANGAN.