12 December 2013

Rabak.

Assalamulaikum ~

Sekarang ni tahap stress aku dah naik kepala dah. Aku taktau mana nak mulakan assignment, mana nak susun event, nak pergi holiday atau tak, nak kumpul duit, nak start business segala bagai.

Hectic. Hidup hectic. Tidur pukul 2.30 pagi, bangun pagi pukul 7.46 walhal kelas start 8.30.

What is that? Sejak bila aku jadi orang yang paling lambat siap?? Malu dengan diri sendiri. Menyampah dengan body clock.

Phone buat hal pulak tu. Ya Allah, banyaknya dugaan.

Rabak is the best way to describe my condition. Tubuh badan rabak. Otak rabak. Hati pun nak jugak rabak. Keliru. Celaru.

Suka tapi tak suka. Penat tapi takde rehatnya. Semak tapi tiada penyelesaiannya.

Lepas tu lately semua orang ada masalah miscommunication. Aku penatlah fikir. Tak payahlah nak gaduh-gaduh. Guna mean words sana sini. Makan dalam, balik bilik mengumpat pakai Whatsapp bagai. Touching diorang, diorang lepas. Touching aku campak mana? Aku tunjuk perasaan sikit semua cakap "Tak payahlah cepat terasa." Palotak. Lepas tu. ayat hari ni paling pedas penah aku dapat: "KAU SIAPA NAK.....?"

Ya, aku admit aku sangat terasa. Rendah sangat ke taraf aku sampai aku kena "KAU SIAPA" tu??

Aku takde makna, is it?? Aku cuma cakap dari pandangan aku. Aku pun kenal orang tu jugak. Aku pun penah texting non-stop dengan orang tu jugak. Aku malaslah. Nak cakap depan jadi gaduh, cakap belakang/update Twitter lagi jadi gaduhnya dalam diam. Nak lepas macam mana? Simpan sampai mampus is it? Aku pandai simpan, tapi diorang tak pandai simpan. Vibe "AKU TAK SUKA KAU" tu macam nak datang balik tau. Aura tu aku dah terasa.

Takkan aku nak jadi macam dulu? Loner? Hidup sensorang, gerak sensorang. And then group berempat, kena ada consideration. Partner projek janganlah main tarik je. Cuba tanya dulu pendapat masing-masing. Consider hati dan perasaan orang lain.

Tak one pack macam dulu dah. Aku je ke yang asyik ingat betapa seronoknya kita semua penat-penat kat Pengkalan Balak tu? Aku je ke yang masih senyum sampai telinga ingat panas terik basah kuyup kat pantai tu? Aku je ke masih flashback malam-malam cuti sem kita tak tidur ber-Whatsapp bagai tu? Aku je ke yang akan merindui semua ni satu hari nanti while everybody moves on like yesterday never happened?

Eminerds dah macam adik-beradik. Cubalah setiap orang ambil inisiatif untuk jaga hati masing-masing. Janganlah api terus jadi api je dan yang jadi air berterusan kena tolerate dengan korang. Apa kata semua jadi air, flow in one and let nothing come between us.



This is now. This is us.

I love you people and I want to hold no grunge over you guys, but sometimes I think that you guys forget that I hurt too.