30 November 2013

Weekend Ass-signments.

Assalamualaikum ~

I already told you guys I will be a busy girl when the semester starts and I was definitely right. I'm currently Nana and Qila, working on our photography and illustration assignments together.

I'm already thinking about the final illustration project. My senses are tingling to make the storyboard already hahahahahaha. Partner aku Nana nanti. Insha-Allah aku akan try buat children's book yang bad-ass.

Semalam kitorang makan Domino's. Lepas makan kat parking lot TAL tu kitorang naik bentara. Berjoli lak kat atas tu. Best. Lama gila tak melepak dengan diorang macam tu. Rindu gila pun ada.

Adi, Ray, Haziq, Qila, Faiz, Nana, Daus. Maaf Qayyim, gambar kamu takde hahahahaha.

Pagi ni sebenarnya gebang je malam tadi nak gi lepak studio sampai petang gitu. Last-last sume tibai tidur sampai pukul 11.00 pagi. Padahal malam semalam sume tidur awal kot. Nana ngan Qila pun tidur bilik aku je. Bangun-bangun pegi lunch. Lepas tu start buat photoshoot untuk photography assignment. 

Ni pun baru je selesai photoshoot. Esok kitorang nak keluar pergi printing. Aku betul-betul ikat perut sem ni. Duit aku cepat sangat habis. Illustration marker pun aku tak beli lagi. Buku pun dah berapa ringgit aku pun taktau nak cakap apa dekat parents aku dah ni. 

 Ni model aku. Damn sexy. Hahahahahahaha. Kitorang kena start eksperimen dengan ISO and aperture. Aku guna Sony Alpha 3000. Supposedly yang recommended cameras hanyalah Nikon dan Canon tapi apakan daya, ni je aku ada. Takkan nak angkut lagi satu?? Duit PT pun dah habis weh.

Although this is my shot, this is Nana's model. Diorang semua pentiru aku. Aku buat patung, diorang pun nak buat patung gak. Qila amek ironman yang dapat dekat Tesco tu. Tapi dia kedekut kejap taknak bagi aku gambar ironman tu.

Tak pasal-pasal background rumah RS. 

Indoor shoot. Atas meja office pun boleh an. 

Aku busy sangat dengan midnight meetings and unfinished business untuk Tun Ali punya hiasan. Dah bertimpa. Sticky note kat laptop pun panjang dari atas sampai bawah kot. Sabar jelah. Aku yang menempah jawatan. Hopefully aku akan dapat siapkan semua benda secepat mungkin. Aku haraaaap sangat.

Aku nak kejar DL lagi sem ni. Aku masih tak puas hati dengan result aku. Aku malas nak bayar PT and I need to make my parents proud. 

Doakan kejayaan aku ~