14 March 2014

Pejam celik pejam celik.

Assalamualaikum ~

Blog berhabuk tak sentuh. Hidup tengah tunggang-langgang dengan final assessment. Dah nak habis semester dua. Rasa macam baru je haritu aku membebel kat manusia-manusia kesayangan tu nak daftar kolej jangan pakai seluar jeans nanti kena tahan polis bantuan. Malam tu jugaklah kitorang first lepak kat kedai makan untuk kali pertama semester ni. Esoknya masuk kelas ramai budak laki pakai kemeja biru, jumpa balik lecturer/penasihat akademik kesayangan, Sir Fauzi. Briefing sikit pagi tu then petang tu jugak kitorang merewang ke Alor Gajah.

Fresh lagi dalam otak setiap benda yang berlaku sem ni. Segala selisih faham, segala lawak yang timbul. Makin rapat, makin gaduh, makin rapat. Bukan makin gaduh lepas tu terbiar. Gaduh ada sebab, sebab nak lagi rapat. Dah macam adik-beradik kan masing-masing.

Amira dengan bakti kereta dia.
Nana dengan belas ihsan dan banyak tolong dia.
Qila dengan sleepover kat bilik dia then reminisce zaman kebangangan kanak-kanak dulu.
Daus dengan cerita-cerita dan nasihat dia.
Qayyim dengan jadi partner final project dia.
Haziq dengan happy dia dapat sambut birthday sesama.
Adi dengan artwork yang makin mantap dia.
Mu'izz dengan land jawatan AJK Publisiti dia.
Rayyan dengan jadi panda dia.
Edry dengan makin gila dia.
Pa'an still diam tapi dah pandai mingle.

Dari 11 jadi 13. Bukan niat nak tendang sorang tapi dia tendang diri dia sendiri. Hopefully dia sedar kitorang sayang dia dan sayangkan masa depan dia.

Lecturer makin rajin puji batch 1995 ni. Rapat. Kerjasama. Dedicated. Yes, dedication.

Baru hari ni lepas assess subject paling penting bagi semester ni, Graphic Communication. Dari pagi sampai habis petang, melibatkan sambutan 30 Tahun UiTM Melaka. Cabaran hebat untuk siapkan projek ni dalam masa yang singkat tapi kitorang mampu buat.


Maaf kitorang cabut awal dua jam semalam. Tak sangka korang stay up sampai tiga pagi settlekan hal pameran hari ni. Dah lama aku tak amek gambar diorang bersembilan macam ni. Excluding Farhan dengan Edry sebab app PhotoGrid boleh muat 9 je lepas tu diorang takde Instagram. Haha kejam. Insha-Allah aku try untuk include diorang next time.

Rabak. Memang masing-masing rabak. Dah lama tak rasa rabak macam ni sejak FND last semester. Dan ya, lagi sekali aku betul-betul tidur atas lantai koridor semalam bertemankan Mira ngan Qilly yang gagah buat kerja. Alhamdulillah walaupun aku tak sempat siapakan semalam walaupun aku tak tidur sampaikan tengahari tadi, sempat juga aku siapkan.


Pagi-pagi lagi semua fresh-faced. Tipu la tak penat tapi disebabkan ni final assessment, maka kena gagahkan diri jugak. Berkumpul pulak kitorang kat luar nak settlekan hadiah farewell untuk lecturer Typography kesayangan, Madam Hafizah yang bakal tinggalkan Kampus Alor Gajah dan berpindah ke Puncak Alam. Takpe Madam, insha-Allah saya sambung degree kat sana, nanti kita jumpa lagi. Masing-masing tinggalkan kesan dekat atas vector yang Qayyim buat. Dua tiga kali mamat tu jenguk framed vector tu, cantik sangat gamaknya. Good job, Qayyim. It is really nice.


I am blessed dan aku patut belajar bersyukur. Walaupun aku buat kerja last minute dan logo aku sangat simple, aku dapat perhatian daripada kepala paling atas, well-known Puan Zahara yang sibuk bertanyakan pasal logo aku secara detail. Nervous habis kena present kat depan. Aku cuma fikirkan kawan-kawan aku je.


Definitely a happier family. Bersama mama dan papa kitorang untuk semester ni. Madam Nik yang banyak membantu dan sangat banyak memberi ilmu tentang grafik dan penasihat akademik paling penyayang, beloved Sir Fauzi.

On the other hand, Lendu makin bahang walaupun haze tak teruk mana. Malam je teruk, bau dia kuat dan boleh buat semput. Panas tak payah cakap. Kalau orang Alor Gajah drive-by tepi kawasan utama UiTM Lendu, gerenti nampak kesan terbakar lebih kurang setengah kilometer. Malam-malam hutan terbakar. Kesian Lendu.

Apa-apa pun, time is moving too fast now. Aku tak boleh berpisah dengan diorang lagi dua bulan. Aku rindu. Tapi aku jugak turut rindu betapa kuatnya kitorang membebel kat Whatsapp dengan meme buatan sendiri, dengan cerita hantu, endless voice notes, troll face battles then sampai masanya result keluar, masing-masing bising pasal pointer masing-masing. Dengan aku yang freak out lebih-lebih Dean List ke tak. Tapi insha-Allah tak freak out lagi kot, e-mail aku dah stabil balik.

Tapi tu lah, ada tiga lagi paper yang nak dilepaskan, satu lagi projek besar yang nak disettlekan, satu trip Eminerds yang dinantikan, satu dinner batch '95 yang dalam rancangan dan dua lagi birthday yang akan datang.

This is where my happiness lies and I am truly scared and could not think about how my life is going to be after my Diploma programme ends.